Na één Copykraak is het ráák:
je verliest geen omzet meer
Heb je een verkooppagina? Maar geen verkoop? Een downloadpagina maar geen downloads? Of krijgen je e-mails te weinig kliks?
Ik fileer je webpagina en e-mails meedogenloos en toon je exact wat je moet doen voor meer resultaten.
Miserie, miserie, miserie. Je verkoop- of downloadpagina stelt teleur. Er komen wel bezoekers, maar ze doen niet wat jij wil. Extra pijnlijk als je betalende advertenties hebt lopen.
En ja, je hebt een dure copywriter betaald om je tekst te laten schrijven. Of je hebt ‘m zelf uit je toetsenbord geperst, na dagen zwoegen.
Maar zijn er verkoop of downloads? Nope!
Je verkoper kijkt smachtend naar de telefoon die niet rinkelt. Je boekhouder kijkt bedenkelijk naar je maandelijkse cijfers. Jij kijkt bezorgd naar je blitse bedrijfswagen: hoelang kan je die nog betalen?
Dus wat ga je doen?
Ik los het voor je op
Met mijn Copykraak. Een vlijmscherpe review van de redenen waarom je verkooppagina niet verkoopt, je downloadpagina niet werkt of niemand je e-mails leest – inclusief adviezen om dat eens en voor altijd op te lossen.
Want doet een webpagina of een e-mail zijn werk niet? Dan ligt dat meestal niet aan de sierlijkheid van het lettertype of de kleur van een knop. No sir: it’s your copy.
Je teksten zijn zwak, vaag en overtuigen niet. Ze zijn vaak ook te lang. Of te kort. Te ingewikkeld.
De pest is: jij ziet dat niet.
Want je bent veel te vertrouwd met je eigen bedrijf en diensten. En je bent nu eenmaal een ondernemer, geen copywriter.
Maar erger nog: je copywriter ziet het ook niet.
Ik ben een specialist en weet wel hoe het werkt.
- Hoe je lezer je teksten scant, leest en verwerkt
- Hoe je elk bezwaar laat verdampen als een sneeuwvlokje in de Sahara
- Hoe je je lezers resoluut voor jou laat kiezen - en niet voor je concurrent
Wat zit er in een Copykraak?
Je Copykraak verloopt in 3 stappen: een intake-gesprek, een copyreview en een evaluatiegesprek. Optioneel is een resultaatgesprek: dan kijken we samen wat je met mijn advies hebt uitgevreten.
Stap #1. Intake-call
Tijdens een online gesprek van 30 minuten stel ik je doelgerichte vragen. Wat is het aanbod van je bedrijf? Wie is je doelgroep? Welke ultieme belofte maak je aan je klanten?
Zo krijg ik een goed beeld van je onderneming en je propositie. Daarmee kan ik aan de slag.
Stap #2. Copyreview van je webpagina of e-mail
Ik check je pagina of e-mail op kritische conversiefactoren.
- “Begrijpen je lezers in één oogopslag wat er op je website staat?”
- “Moeten je teksten korter of vertel je te weinig?”
- “Welke technieken mis je nog om twijfelende webbezoekers overtuigen?”
- “Hoe weet je of de copy op je call-to-action-knoppen wel deugt?”
Die vragen en zoveel andere gaan we samen kraken. De antwoorden krijg je in een uitgebreid rapport met verbeteradviezen. Ik fileer zowel copy, design als gebruiksvriendelijkheid.
Dat is helder voor jou en/of je copywriter. Zo merk je meteen de conversielekken en hoe je de gaten dicht. En je resultaten? Die kunnen spectaculair de hoogte in.
Met een copyreview in handen:
- hoef je niet meer te gissen naar omzetlekken
- heb je een winnende roadmap voor je pagina
- heb je een checklist die ook werkt voor je andere webpagina's of e-mails
Stap #3. Evaluatiegesprek
Je kunt met je copyreview eindelijk je webpagina fiksen zodat je bezoekers doen wat jij wil dat ze doen. Maar het zou natuurlijk leuk zijn om die review met mij te overlopen. Dat doen we via een evaluatiegesprek van 0,5 uur.
Optioneel: een resultaatgesprek
Heb je na verloop van tijd alle adviezen van de Copykraak toegepast en wil je het resultaat even overlopen met mij? Prima. Dat kan via een online resultaatgesprek van 1 uur. Staan je teksten nog in een Word-document? Dan bekijk ik ze even. Staan je teksten al online? Nog beter! Dan check ik meteen ook het design en de gebruiksvriendelijkheid. Zo kunnen we eventuele conversielekken in een mum van tijd fiksen.
Welke teksten kan je allemaal kraken voor mij?
Verkooppagina:
Ik kijk waar alle omzetlekken zitten. Zo kan je snel de gaten dichten. En zie je de resultaten spectaculair toenemen.
Homepagina:
Ik analyseer de online etalage van je bedrijf. Want dat is je homepagina nu eenmaal. Hoe hou je die zo beknopt mogelijk? Maar plaats je toch slimme wegwijzers voor je bezoekers? Ik toon het je.
E-mails:
Ik kijk waar je kansen laat liggen in je funnelmails, lanceringsmails en koude mails. Hoe krijg je meer opens en de gewenste actie van je lezers? Eén Copykraak en het is raak.
Downloadpagina:
Ik kijk waarom je bezoekers je e-book, whitepaper of andere content niet als de bliksem aanvragen. Spoiler alert: het ligt aan je tekst. Je vraagt te veel informatie. Of je geeft er te weinig. Of net andersom. Dat fiksen we.
"Werkt een Copykraak ook voor mijn verkoop-/sales- /dienstenpagina?"
De Copykraak werkt voor jou als je een hypotheekadviseur bent die … geen aanvragen krijgt voor gesprekken. Als je een webdesigner bent waarbij er geen offerteaanvragen binnenstuiven. Als je een businesscoach bent die jaarprogramma wil lanceren, maar die zich zorgen maakt of de verkooppagina het programma wel zal doen vollopen. En zo zou ik nog 10 voorbeelden kunnen noemen, maar you get the picture: ja, de Copykraak werkt ook voor jou.
"Voer je de verbeteradviezen ook voor me uit?"
Ja, ik voer de adviezen op de best mogelijke manier voor je uit als je dat wil. Zo krijgen je diensten eindelijk de wervende teksten die ze verdienen, en laat je geen omzet meer liggen. Vraag na je Copykraak gerust een vrijblijvende offerte.
“Who the fuck is Andy dan wel?”
Ik ben een conversiecopywriter in hart en nieren en lever al meer dan 20 jaar bruisende teksten voor talloze bedrijven. Vandaag wil ik vooral solo-ondernemers helpen betere resultaten te boeken. Zowel met hun website als e-mails.
“Wat als ik jouw analyse maar niks vind?”
Dan mag je mij dat rechtuit zeggen tijdens ons evaluatiegesprek. Dat is hét moment van de waarheid. Zeg gewoon: “Andy, ik vind je analyse niet waardevol en wel hierom”. En er valt geen factuur in je mailbox.
En nu?
Er zijn twee manieren om je Copykraak in te plannen.
- vul je gegevens hieronder in. Ik mail je voor een intake-gesprek.
- Plan je intake-gesprek via mijn online-agenda.
Mail me even
Dan leren we elkaar kennen. En ik vertel je meteen of een Copykraak zinvol is. Want een perfecte webpagina of e-mail gaan kraken? Da’s zinloos. 😉
“Goh, ik ben niet zeker of ik een Copykraak nodig heb”
Probeer dan eerst een Copycall: een online gesprek van 15 minuten. Ik beantwoord je belangrijkste vragen over je copy en marketing. Daarna weet je of een Copykraak zinvol is voor jouw onderneming.